Základní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

Herbaday s.r.o.

IČ: 11689234

DIČ: CZ11689234

se sídlem: Bělehradská 858/23, 120 00, Praha 2 – Vinohrady

zapsané u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 352683

korespondenční adresa: se sídlem: Bělehradská 858/23, 120 00, Praha 2 – Vinohrady

e-mail: tomas.tyser@herbaday.cz

telefon: +420 776 227 357

web: www.herbaday.cz

(dále jen „prodávající“)

Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné www.herbaday.cz (dále jen „internetový obchod“).

Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

Objednávka a uzavření kupní smlouvy

Kupující si vybere produkt na základě aktuální nabídky uveřejněné na internetové stránce www.herbaday.cz, tento výběr potvrdí kliknutím na tlačítko „Přidat do košíku“. V košíku si zákazník zvolí počet kusů z daného produktu a potvrdí svůj výběr kliknutím na tlačítko „zkontrolovat a objednat“. V pokladně si vybere, zda chce platit jako registrovaný zákazník, nebo bez registrace, vyplní fakturační údaje, dodací adresu, způsob dodání, způsob platby a potvrdí objednávku.

Objednávky uskutečněné prostřednictvím internetového obchodu www.herbaday.cz jsou závazné. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.

Návrhem na uzavření smlouvy je umístění nabízeného zboží na internetové stránce www.herbaday.cz, smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím a přijetím objednávky prodávajícím. Toto přijetí prodávající bezodkladně potvrdí na zadaný email kupujícího, na vznik kupní smlouvy toto potvrzení však nemá vliv. Takto uzavřenou smlouvu není možné jednostranně měnit (takto uzavřenou smlouvu je možné zrušit na základě dohody obou stran). Informace o jednotlivých krocích vedoucích k uzavření smlouvy vyplývají z těchto obchodních podmínek a kupující má vždy možnost před samotným odesláním objednávky tuto objednávku zkontrolovat, případně ji opravit.

Smlouva je uzavřená v českém jazyce, pokud tomu nebrání okolnosti na straně prodávajícího ani kupujícího, je možné uzavřít smlouvu v jiném, pro obě strany srozumitelném, jazyce. 

Ceny

Ceny jednotlivých produktů jsou uvedené včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech ostatních daní. Cenu zboží může prodávající změnit bez předešlého ohlášení. Prodávající si vyhrazuje právo změny cen v návaznosti na změny cen od výrobců a dodavatelů.

Konečná cena

Je uváděná v objednávkovém formuláři těsně před odesláním objednávky, je uvedená včetně DPH, popřípadě všech ostatních daní a poplatků (balné, poštovné, …), které musí spotřebitel pro získání výrobku nebo služby zaplatit. Tuto cenu není možné prodávajícím jednostranně měnit. 

Během akcí, slev a zvýhodněných nabídek není možné slevy kombinovat. Taktéž není možné využít slevy na už zlevněné produkty, pokud to u nich není uvedené jinak.

Platební podmínky

Kupní cenu může kupující zaplatit:

  • na dobírku
  • převodem na účet
  • platební kartou

Dodací podmínky

Zboží se doručuje těmito způsoby:

  • balíkovou službou České pošty
  • kurýrní službou podle nejlepší ceny
  • prostřednictvím služby Zásilkovna

Doba doručení zboží závisí od typu doručení, který byl při objednání zboží zvolený. Termín dodávky nebo odběru zboží bude oznámený spotřebiteli při ověření objednávky. Ve všeobecnosti je termín dodání nebo odběru zboží do 2-3 dní od data potvrzení objednávky. Ve výjimečných případech může být dodací lhůta delší.

  • Při nákupu nad 3000 Kč je doprava zdarma.
  • Při nákupu do 2999 Kč je doprava zpoplatněná částkou 99Kč pro vyzvednutí na pobočce Zásilkovny. Balík do ruky je zpoplatněn částkou 129Kč. Balík na poštu je zpoplatněn částkou 159Kč.
  • Platba na dobírku je zdarma. 
  • Platba převodem a platební kartou je zdarma.

Způsoby platby:

  1. Bankovní převod – emailem Vám budou zaslané informace s detaily k platbě v českých korunách, přičemž platba bude uskutečněná na náš účet. 
  2. Platba kartou – platba kartou skrze platební bránu ThePay.
  3. Platba na dobírku – přepravní společnosti zaplatíte částku podle vystavené faktury v českých korunách. 

Přebírání zboží

Spotřebitel se zavazuje převzít zboží v dohodnutém termínu na adrese, která je uvedena v objednávce.

Při přebírání produktu je spotřebitel povinný zkontrolovat neporušenost a kompletnost zásilky. Pokud je zásilka viditelně poškozená, spotřebitel je povinný bez převzetí zásilky ihned kontaktovat prodávajícího a s přepravní společností sepsat Zápis o škodě na zásilce. Jakékoli pozdější reklamace na množství nebo poškození produktu nebudou akceptované. 

Spotřebitel nabývá vlastnického práva k produktům až uhrazením plné ceny a dalších peněžitých částek dohodnutých v kupní smlouvě na dálku na účet prodávajícího. Do doby přechodu vlastnických práv z prodávajícího na spotřebitele, který má produkt v držení, má spotřebitel všechny povinnosti uschovatele věci a je povinný předmět prodeje na vlastní náklady bezpečně uschovat a označit je tak, aby byly za každých okolností identifikovatelné jako produkt prodávajícího. 

Prodávající je oprávněný požadovat splněný závazků, zejména uhrazení ceny za produkty a služby, a to bez ohledu na to, že vlastnictví k produktu a službě ještě nepřešlo na spotřebitele.

Nebezpečenství škody na produktech přechází na spotřebitele momentem převzetí spotřebitelem nebo jeho zplnomocněncem.

Záruka, záruční list

Záruční doba je 24 měsíců a začíná plynout od převzetí zboží kupujícím. Na žádost kupujícího je prodávající povinný poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). 

Záruční list obsahuje označení prodávajícího (obchodní jméno prodávajícího, jeho sídlo nebo místo podnikání), obsah záruky, její rozsah a podmínky, délku záruční doby a údaje potřebné na uplatnění záruky. Jestliže záruční list neobsahuje všechny náležitosti, nezpůsobuje to neplatnost záruky.

Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, mechanické poškození apod.

Shoda s kúpní smlouvou

Prodávané zboží musí mít požadovanou, případně právními předpisy ustanovenou jakost, množství, míru nebo hmotnost a musí být bez závad. Pokud je nutné, aby se při užívání produktu zachovaly zvláštní pravidla, je prodávající povinný kupujícího s nimi seznámit, i přes to, že se jedná o pravidla všeobecně známá. Jestliže prodávající nesplní tuto povinnost, je povinný nahradit kupujícímu škodu, která z toho vznikla.

Prodávající zodpovídá spotřebiteli za:

  • dodržení ceny, která byla platná v čase odeslání objednávky zákazníkem jestliže došlo k akceptaci objednávky
  • odeslání zboží bez vad (s výjimkou vad zboží, které byly poskytnuté za nižší cenu kvůli jejich snížené kvalitě)
  • dodání zboží v množství a kvalitě podle objednávky, za předpokladu, že došlo k jejímu akceptování
  • přiložení daňového dokladu (faktura), v případě, že si zákazník nepřál jinak

Prodávající nenese zodpovědnost za:

  • opožděné doručení zboží zaviněné doručovatelem (pošta, kurýr)
  • opožděné doručení zboží zaviněné nesprávně udanou adresou přijímatele
  • poškození zaviněné doručovatelem (pošta, kurýr); viditelně poškozené zboží (poškozený obal balíku apod.) nepřebírejte! 

Reklamace a její uplatnění

Prodávající zodpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí kupujícím. Jestliže se jedná o vadu, kterou je možné odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinný vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká jen části věci, výměnu části, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem na cenu zboží nebo závažnost vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadný produkt za produkt bez závady, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. 

Pokud se jedná o vadu, kterou není možné odstranit a která brání tomu, aby se produkt mohl řádně využívat jako produkt bez vady, má kupující právo na výměnu tohoto produktu nebo má právo od smlouvy odstoupit. Tato stejná práva náleží kupujícímu v případě, že se jedná o sice odstranitelné vady, ale kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně využívat. V případě, že se jedná o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny produktu.

Prodávající je povinný určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dní ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, převážně pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu výrobku, nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech je možné reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace nesmí však trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty na vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit anebo má právo na výměnu výrobku za nový.

Doba od uplatnění práva ze zodpovědnosti za vady až do doby ukončení reklamačního konání (odevzdání opraveného výrobku, písemná výzva na převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí) se do záruční doby nepočítá. V případě výměny produktu za nový, začíná plynout nová záruční doba ode dne jejího převzetí. 

Při uplatnění reklamace spotřebitelem během prvních 12 měsíců od koupě může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení není možné od spotřebitele požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. 

Při uplatnění reklamace spotřebitelem po 12 měsících od koupě, když ji prodávající zamítl, je prodávající povinný v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek na odborné posouzení. Jestliže je výrobek zaslaný na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jako i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady snáší prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Jestliže spotřebitel odborným posouzením prokáže zodpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu. Během vykonávání odborného posouzení záruční doba neplyne. Prodávající je povinný spotřebiteli uhradit do 14 dní ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené za odborné posouzení, tak i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci není možné zamítnout.

Prodávající je povinný potvrzení o uplatnění reklamace doručit spotřebiteli ihned, pokud není možné potvrzení doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud spotřebitel má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

V případě uplatnění reklamace, zašle spotřebitel zboží zabalené do obalu vyhovujícího přepravě společně s popisem vady a kopií dokladu o koupi (případně záručním listem, pokud mu byl vydaný) na adresu:

Herbaday s.r.o.
Bělehradská 858/23  
120 00 Praha
Česká republika

email: tomas.tyser@herbaday.cz

telefon: +420 776 227 357

Kupující má právo na úhradu nevyhnutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv ze zodpovědnosti za vady.

Alternativní řešení sporů

Případné spory vyplývající ze smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím je možno řešit v rámci mimosoudního řízení vedeného před Českou obchodní inspekcí, https://adr.coi.cz/cs, či prostřednictvím ODR platformy na adrese https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

Odstoupení od smlouvy

Spotřebitel je oprávněný bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 14 kalendářních dní ode dne převzetí zboží nebo od uzavření smlouvy o poskytnutí služby.

Odstoupení spotřebitele od smlouvy se smlouva od začátku ruší. Prodávající je povinný převzít zboží zpět, vrátit spotřebiteli nejpozději v lhůtě 15 dní ode dne odstoupení od smlouvy cenu zaplacenou na zboží nebo zálohu (včetně poštovného, které kupující zaplatil pro doručení zboží k němu), kterou spotřebitel uhradil za zboží nebo službu včetně nákladů, které spotřebitel vynaložil v souvislosti s objednáním zboží nebo služby.

Náklady na vrácení zboží snáší spotřebitel pouze v případě, že výrobek plně zodpovídal kvalitativním požadavkům a nebyl vadný. Projev vůle k odstoupení od smlouvy – zašle spotřebitel na adresu elektronické pošty tomas.tyser@herbaday.cz , nebo na poštovní adresu: 

Herbaday s.r.o.
Bělehradská 858/23  
120 00 Praha
Česká republika

Pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou jinak, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, které předmětem je:

a) poskytnutí služby, pokud se služba začala plnit se souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy,

b) prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí od pohybu cen na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit,

c) prodej zboží zhotovené podle zvláštních požadavek spotřebitele nebo zboží určené zvláštně pro jednoho spotřebitele, nebo zboží, které vzhledem na jeho vlastnosti není možné vrátit, nebo zboží, které podléhá rychlé zkáze

d) prodej zvukových nebo obrazových záznamů nebo počítačových programů, které spotřebitel rozbalil,

e) prodej novin, časopisů a periodické tlače,

f) loterie a jiné podobné hry.

Podle § 10 odst. 4 zákona č. 102/2014 Z. z. spotřebitel zodpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledky takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného na zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Zákazník má právo po převzetí zboží v rámci lhůty na odstoupení od smlouvy zboží rozbalit a vyzkoušet podobným způsobem, jakým je to obvyklé při nákupu v klasické kamenné prodejně, tj. vyzkoušet zboží tak, aby zjistil základní vlastnosti a funkčnost zboží. Pokud opotřebení zboží přesahuje známky standardního odzkoušení zboží, resp. nese známky nošení, či poškození, může prodejce snížit sumu na vrácení za toto zboží. 

Nevyzvednutí objednané zásilky

Při nepřevzetí zboží, které je předmětem kupní smlouvy vzniklé na základě objednávky kupujícího na www.herbaday.cz, je prodávající oprávněný požadovat po kupujícím náhradu škody ve výšce nutně vynaložených nákladů souvisejících s plněním z právoplatně vzniklé kupní smlouvy ve výšce 300 Kč. 

Ochrana osobních údajů

Informace o zákaznících jsou zpracované v souladu s ustanoveními zákona č. 122/2013 Z. z. o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů (dále jen „zákon o ochraně osobních údajů“), v platném znění, společně s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 a Směrnicí Evropské parlamentu a Rady (EÚ) 2016/680. Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním osobních údajů za účelem ekonomického zpracování v databázi provozovatele po dobu 5 let od jeho posledního nákupu. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivovaná a kupujícímu dostupná.

PROČ ZÍSKÁVÁME, ZPRACOVÁVÁME A POUŽÍVÁME OSOBNÍ ÚDAJE?

  • Na zpracování Vašich objednávek včetně dodávky a služeb spojených s objednávkou.
  • Na zpracování plateb.
  • Na odpovědi na Vaše otázky a dotazy.
  • Na zaslání našeho newsletteru, pokud jste nám na to dali svůj souhlas.

Více o ochraně a zpracovávání Vašich osobních údajů >>

Orgán dozoru

Česká obchodná inšpekcia (ČOI)

V zmysle ustanovenia § 1820 ods. 1) písmeno j) Občianskeho zákonníka sa v prípade mimosúdneho vybavovania sťažností spotrebiteľov môže kupujúci obrátiť na kontrolný orgán, ktorým je Česká obchodná inšpekcia (www.coi.cz).

Závěrečná ustanovení

Spotřebitel prohlašuje, že před vyplněním nebo oznámením objednávky se obeznámil s těmito všeobecnými podmínkami a reklamačním pořádkem.